St Kilda Festival en de Queen Victoria Market - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Esmee - WaarBenJij.nu St Kilda Festival en de Queen Victoria Market - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Esmee - WaarBenJij.nu

St Kilda Festival en de Queen Victoria Market

Blijf op de hoogte en volg Esmee

12 Februari 2019 | Australië, Melbourne

Het is nu dinsdagavond. Mijn eerste week in Melbourne zit er dus bijna op. Hersteld van de jetlag, kan ik wel zeggen. Daar heb ik gelukkig ook niet zoveel last van gehad. Mijn enthousiasme van het zijn in Melbourne heeft het ook zeker minder gemaakt.

Op vrijdag zijn we naar Eureka Tower 88 geweest, waar er op de hoogste verdieping een presentatie over de Yarra River gegeven werd. De rivier wordt ook wel de 'upside-down' river genoemd omdat alle troep boven ligt en het schone water op de bodem te vinden is. Veel bedrijvigheid vindt ook plaats in het gebied in het zuiden van Melbourne (Southbank). De Eureka tower zelf is zo'n 292 meter hoog en telt 91 verdiepingen. Het is een van de attracties van Melbourne. Uiteraard is het uitzicht prachtig en niet te beschrijven.

De zaterdag was het een regenachtige dag (dat is het helaas regelmatig sinds wij er zijn), dus we hebben in het appartement van andere klasgenoten in CBD (Central Business District) wijn gedronken en spelletjes gespeeld. Daarna namen de toeristen tram naar Docklands, het gebied van Melbourne wat aan de haven ligt. Vanwege het Chinese nieuwjaar was hier prachtig vuurwerk.

De zondag stond in het teken van het St. Kilda Festival. Het was geen festival zoals je in Europa hebt: er was geen alcohol te verkrijgen (zelfs niet in de nabijgelegen supermarkten) en het was naast een muziekfestival ook een kermis. Geen plastic bekertjes overal, geen dronken of vervelende types en keurig om een uur of 7 's avonds was de muziek afgelopen. Toch was de sfeer en muziek goed. We hadden elkaar als klas opgezocht in de 'beer garden' (waar je nog wel maximaal 2 biertjes kon bestellen). We hebben Braziliaanse specialiteit eten geprobeerd en genoten van de bands en zonsondergang op het strand.

Op maandag stond er weer een presentatie op het programma, dit keer van de Young Volunteers Network. Na de presentatie was er een gelegenheid om te netwerken met tourism experts in Melbourne of Victoria. Een aantal visitekaartjes ga ik zeker bewaren.

Dinsdag was wederom een koele dag. We waren 's ochtends al vroeg aanwezig bij de Queen Victoria Market, waar de organisatie van deze ochtendmarkt presentaties gaf. Uiteraard wilden we daarna een rondje over de markt doen, waar ze overigens werkelijk alles hebben: vis, vlees, groente, fruit, souvenirs, kleding etc. etc. etc. Ik kocht er een typisch Australische souvenir maar doordat ik geen jas bij me had en het regende dat het giet, keerden we erna naar ons appartement.

Morgen zijn we opnieuw in de Docklands om een presentatie bij te wonen, het onderzoek is nu echt begonnen! Omdat velen misschien niet precies weten wat dit inhoudt: ik onderzoek de publieke organisaties in Northern Precinct (gebied) en Southbank en met name hoe de ontwikkelingen in deze gebieden worden ontvangen door de bewoners en toeristen.

Ik kijk erg uit naar het weekend! We gaan met z'n achten in een gehuurde auto de Great Ocean Road rijden van Melbourne tot Port Campbell. Dit doen we in 2 dagen, met een overnachting onderweg (waarschijnlijk een hostel in Apollo Bay). Hopelijk een roadtrip om niet te vergeten! Ook voor het weekend, op vrijdag, staan er leuke activiteiten op de planning: Healesville Sanctuary. Ga ik dan eindelijk de koala's en kangoeroes in het echt ontmoeten? Ik kan niet wachten! Een update volgt na het weekend.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi! Leuk dat je mijn reizen in de gaten houdt! Ik houd je vanaf februari 2019 op de hoogte van alle belevenissen en avonturen in Melbourne, Sri Lanka en Bali. Hier ga ik in totaal drie maanden onderzoek doen voor mijn Masterstudie, maar ik deel vooral alle avonturen eromheen. Tot snel! Liefs, Esmee

Actief sinds 29 Dec. 2018
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 1845

Voorgaande reizen:

13 April 2019 - 31 Mei 2019

Bali

06 April 2019 - 13 April 2019

Singapore

06 Maart 2019 - 06 April 2019

Sri Lanka

06 Februari 2019 - 06 Maart 2019

Melbourne

Landen bezocht: